Adım Türk, atam Türk, Türklük servetim! Soyum Türk, töremTürk, Türklük ebedi!

Araz Atacan

bir azerbaycan

شايد گاهي وقتها مقاله هاي ما آنچنان كه بايد و شايد نتوانند مفهوم واقعي را برسانند و باعث دلخوري بعضي از هواداران و دوستان شود اما واقعيت اين است كه تنها افتخاري كه داريم باطن و ظاهرمان يكيست چون آذربايجاني هستيم و به اين صفت خود ميباليم.

وقتي كسي ميگويد من آذربايجاني هستم اگر كمي عاقل باشد ميفهمد كه آذربايجاني بودن مختص تبريز اروميه اردبيل زنجان نيست بلكه همانطور كه همه ي آنها براي ما تبريزند ما هم ميخواهيم براي همه ي آنها زنجاني اروميه اي اردبيلي و بعد از آن تبريزي باشيم.
اگر امروز وارد اين سايت ميشويد و به عشق تيراختور در اين سايت به دنبال مطالب هستيد براي تو ي آذربايجاني و همه ي عزيزان و هواداران احترام ويژه اي قائليم اما گاهي وقتها هم دلخور ميشويم از آن علايم ذهنيتي كه هنوز از سالهاي قبل خبر ميدهند و اگر در ظاهر و باطن ديگر از آن ذهنيتها اثري نيست اما اثرات سوء هنوز به قوت خود باقي هستند.

من و يا ما دلخور ميشويم اما نه به قيمت از دست دادن ارزشهايمان . ما تيراختور را در كنار همديگر دوست داريم و اگر تيراختور امروز به عشق هواداران و آذربايجانيها بدل گشته نه بحث تبريز است نه اروميه و نه از اردبيل و يا زنجان بلكه بحث عشق و علاقه اي است كه از فرهنگ و زبان و هم خوني بر ميخيزد.

اگر امروز دغدغه ي بسياري از آذربايجانيها موضوع درياچه ي اروميه است اين موضوع براي همه ما مهم و حياتيست بيش از چندين برابر تيراختور و تيراختور نيز در كنار آن برايمان عزيز و دوست داشتنيست اما سخن قبلي را چرا با هزاران فرم ديگر در يافتي؟!

عاقل باش هموطن هم كيش و هم خون من آن كينه ها و كدورتها را از دلت بزداي و آرام بر اطراف خود بنگر و ببين با كه سخن ميگويي!

من و ماي تبريزي اگر تو را براي تيراختور بخواهيم ديگر آن تيراختور را هم نميخواهيم كه فقط نكته ي اشتراكمان را در ذهن خود اين تيم بپنداري و بس ! اگر امرو.ز تيراختور از آن توي اروميه اي اردبيلي زنجاني و يا هر كسي ديگر است من تبريزي از شما ميخواهم كه ما را نيز در تيم خود بپذيريد و ما به عشق شما و تيممان و ديارمان در حمايت از آن باشيم.

سخن اگر از عشق باشد ديگر عشق خود تعريف است و توضيح نميخواهد اما اگر عاشق باشي و در دل خود كدورتهاي واهي را بپروراني در معشوق خود دوباره بيانديش تا عاشقان معشوقت را بهتر دريابي و آنوقت سخني كه بر زبانت مي آوري هم بر دل خود بنشيند و هم بر دل ميليونها عاشق همچون خودت.

در هر صورت اميدواريم و يا اميدوارم آنچه كه مي پنداشتي با اين سخن كوتاه دوباره و از نو با خيالي راحت در انديشه ي فرداي بهترمان باشي.
+ گؤنده ریلیب  چهارشنبه 30 مرداد 1392ساعت 11:47 یازار Araz Atacan  |  1باخیش